28-11-2013

Muziek favo's // November

Jeaaay! Het einde van de maand is om en ik mag weer mijn favoriete muziek van de afgelopen maand met jullie delen. Ik zeg het jullie eerlijk, dit is echt één van de artikelen waar ik elke maand naar toe leef. Ik merk dat jullie het vaak leuk vinden om 'nieuwe' muziek te ontdekken en daarom deel ik ze maar al te graag met jullie. Zet je geluid aan, draai je boxjes open en geniet!

Martin Garrix & Jay Hardway - Wizard 
Martin Garrix ken je misschien nog van 'Animals' en na deze hit is hij dan ook flink beroemd geworden.
Nog niet zo lang geleden is dit nummer uitgekomen en ik kan jullie eerlijk vertellen dat dit nummer fijner is dan Animals. Echt een heerlijk clubnummer.

Lily Allen - Hard Out Here 
Lily Allen weet hoe het echt hoort. De videoclip stond laatst in de meest bekeken video's van de dag en zo leerde ik dit nummer kennen. In eerste instantie moest ik wat wennen aan de toonhoogte van haar refrein, die is overduidelijk flink bewerkt, maar de coupletten zijn prima. En de tekst, heerlijk meezingbaar! I don't need to shape my ass for you 'cause i've got a brain.

James Blunt - Bonfire Heart 
Dit is zo'n typisch liedje dat je overal zult horen op de radio, maar dat je niet kan plaatsten van wie het is, hoe bekend het je ook voorkomt. Ik kan het je gelukkig wel verklaren: James Blunt is weer terug op de radio! Eigenlijk vind ik het nummer ietwat zomers, het refrein doet mij denken aan een zomers kampvuur. But hey, romantisch voor de open haard kan natuurlijk ook.

Imagine Dragons - It's Time 
Vanaf het moment dat Imagine Dragons met Radioactive in de top40 kwam, leerde ik het nieuwe album van ze kennen en raakte ik verslaafd aan een aantal liedjes. Zo luisterde ik steeds weer naar Top On The World, dat werd een hit, en daarna It's Time en ook dat werd een hit. Totaal geen problemen mee!

Daughtry - Waiting For Superman 
Waiting for superman to pick her up, in his aaaaaahaaaahaaaaaarms, yeah. In his aaaaaaahaaaaarms, yeah. Wainting for superman. To lift her up, and take her anywhere. Show her love, and climbing through the air. Save her now, before it's to late tonight. Ooooooh  
Ik kon Daughtry al heel erg lang, maar wist niet dat ze een nieuwe single hadden. Mijn vriend klikte dit nummer eigenlijk per ongeluk aan, vanaf dat moment ben ik er heel erg lang verslaafd aan geweest. Op dit moment zit ik helaas in de fase dat ik 'm te vaak heb geluisterd. Maar het blijft een fijn nummer.

Enya - Only Time 
Wie? Gewoon luisteren. Als je hem niet kent van die rare reclame voor bepaalde vrachtwagens, dan ken je hem nog wel van vroeger. Ik kan mij nog vaag herinneren dat mijn moeder een cd van haar had en dat dit wel eens aanstond in de woonkamer. Ik moet zeggen, eigenlijk is het ook wel een prachtig nummer.

Bastille - Things We Lost In The Fire 
Heerlijk nummer. Al een tijdje in de top 40 en vast al vaak op de radio geweest, maar het blijft een nummer dat ik nog altijd kan aanhoren. Het verveelt niet.

Racoon - Don't Hold Me Down 

En als allerlaatste heb ik nog een nummer van Racoon voor jullie. Racoon heeft altijd al een speciaal plekje in mijn hart gehad en sinds kort luister ik het album weer heel erg vaak in de trein. Ik vind dat dit liedje iets ontzettend moois heeft, en ook de tekst heeft een prachtige betekenis. Don't ever hold me down. 

Waar heb jij deze maand veel naar geluisterd? 

2 opmerkingen:

  1. Hele leuke nummers ik heb er toevallig gisteren ook
    een post over gemaakt! die eerste is het lekkerst

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen