02-09-2013

Essence Metal Glam eyeshadow


 Essence heeft sinds kort een aantal nieuwe oogschaduws in haar assortiment zitten, waaronder de Metal Glam eyeshadow. Ik nam er twee van de acht mee naar huis en heb ze natuurlijk voor jullie uitgetest.



De Metal Glam eyeshadows komen in een ronde verpakking met een doorzichtig dekseltje en een zilvere onderkant. Ze zijn lekker compact en voelen stevig aan. Ook is de kleur direct zichtbaar. 


Op de achterkant staat de naam vermeld. Ik ging voor Miss Tangerine, een bruine kleur, en Golden Up! een combinatie van goud en zilver. Eén oogschaduw bevat 2,7 gram. 

Miss Tangerine, Golden Up!


Hier zie je goed dat Golden Up! ook een koele ondertoon in zich heeft.

Handswatches

De pigmentatie van de twee kleuren is matig op het moment dat je ze test met je vingers. Ook is de eerste laag van de oogschaduw een overspray. Bummer! Wat wel mooi is is dat ze kleuren erg mooi glinsteren, vooral in zonlicht. 


Een look met Golden Up! In mijn binnenste ooghoek en Miss Tangerine over mijn bewegend ooglid.
(De kleur in de crease en onder mijn oog is Urban Decay's Smog)

Miss Tangerine na het swatchen. Een zachte substantie en een lichte overspray..

De Metal Glam eyeshadows vind ik een beetje tegenvallen. De swatches lijken op het eerste gezicht oké, maar wanneer je ze vervolgens gebruikt op je ogen zijn ze teleurstellend. De kleur is nauwelijks op te pakken, laat staan de glitters. Miss Tangerine wordt een oranjebruine kleur zonder glitter, en Golden Up! wordt een slecht werkende highlighter. En dat allemaal doordat de substantie te zacht en brokkelig is. Helaas, ik vind ze persoonlijk niet 'Metal Glam' genoeg.

De Metal Glam eyeshadows zijn voor €2,59 te koop.

3 opmerkingen:

  1. Hmm jammer want ze zien er zo mooi uit! Had al gelezen dat er overspray overheen zat. Ik denk dat ik maar de nieuwe oogschaduws van catrice ga proberen en die van essence ga overslaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat t niet helemaal bevalt, ik ben zelf niet zo dol op glanzende kleuren dus dit is sowieso niets voor mij. Ik vind je look wel goed gelukt en erg mooi gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat stom dat het een overspray is :O Essence doet dat wel vaker maar ik vind dat eigenlijk best wel oplichting ...

    BeantwoordenVerwijderen